Sivut

torsdag 30 augusti 2012

NELLY.COM

Jag har shoppat otroligt mycket i olika nätaffärer och då och då kan det hända fel eller bli problem men alltid har sakerna ordnat upp sej.Men NELLY.COM tar hem priset i att inte kunna komma överens och i att få det besvärligt.De går att kommunicera med deras kundbetjäning endas via meddelanden och de vägrar att ringa upp även om jag flera gånger bett dem.I en veckas tid har jag dagligen och flera gånger vänligt försökt komma överens med dem via meddelanden.Svaren man får av dem förstår man oftast inte och så försöker de krångla till allt ännu mer.Om man beställer på faktura så är det KLARNA som sköter om fakturerinsärendena åt nelly.KLARNA fick jag kontakt med per telefon(det var inte heller så lätt.)Efter flera telefonsamtal(som jag hamnar betala)en otroligt lång meddelandekedja mellan mej och nelly,bortkastad tid och energi så är vi på samma ställe som för en vecka sen.Varför gör en stor nätkedja såhär?Bilden jag får av NELLY.COM är att de har utbildat sin kundbetjäning att krångla till det för konsumenterna och trötta ut oss så vi låter saken vara.Om ett företag är stort så måste man då göra så här?Jag tror ni skulle vinna mera om ni gjorde er kundbetjäning bra och inte på dethär sättet.Vi har sett otaliga expempel i företagsvärlden då ett bolag tror att dom har makten över sina konsumenter.Man tar kunderna för givet och tror att man har makt och är för stolta,tror att man har ensamrätt och så kommer kraschen..

2 kommentarer:

  1. Jaa, gör det! :D Åh vad svårt, är ju så olika vad man gillar, men själv är jag ju helt USA-frälst! :) Och Dubai är inte fy skam! :)

    SvaraRadera